lezing 2003
Eileen Munro
19 november 2003

In haar lezing nuanceerde zij dit standpunt omdat in Engeland door een te eenzijdige nadruk op het toepassen van risk assessments instruments de intuitive skills van maatschappelijk werkers geen kans meer krijgen.

de lezing

In het co-referaat, dat gehouden werd door dr. Corine de Ruiter, werd ingegaan op de verschillen en overeenkomsten in Engeland en Nederland op dit gebied 
 
Eileen Munro, co-referaat Corine de Ruiter, Formal risk assessment instruments or intuitive knowledge? Marie Kamphuis-lezing 2003. Houten: Bohn Stafleu van Loghum, 2003.

ISBN 90-313-4241-6



Formal risk assessment instruments or intuitive knowledge?

I am very pleased to be asked to give this lecture in honour of Marie Kamphuis who played such an important part in establishing social casework in the Netherlands. When I read about the history of social work, I am struck by what an important part a few key individuals played in changing social attitudes and helping to transform social work from a system of voluntary compassion for individuals in distress to an organised and professional social response. We have been blessed with a number of highly intelli­gent, forceful, and committed people who have dedicated their lives to improving the help given to people in difficulty in our societies. In the nineteenth century, social work was mainly seen as a task for female volunteers with kind hearts and a devotion to serv­ing others. In the twentieth century, there was an increasing emphasis on professional training, a proper career structure, and a scientific knowledge base. In the twenty-first century, we face a new set of challenges and it is these that I want to talk about today. 
 
Lees hier verder
andere lezingen...

Formal risk assessment instruments or intuitive knowledge?

De derde Marie Kamphuis Lezing vond plaats op woensdag 19 november 2003 en werd gehouden door dr. Eileen Munro, hoogleraar aan de London School of Economics. Zij is zelf afkomstig uit het maatschappelijk werk en is door haar universitaire studie overtuigd geraakt van de noodzaak dat in het maatschappelijk werk meer gebruik gemaakt dient te worden van de resultaten van wetenschappelijk onderzoek.